Depresyon hakkında Depresyona karşı yardım Akrabalara yardım Toplum DepNet Buluşma Noktası Depresyonum

Hatıra defterini oku

Yaşım 24 oldu ama aşk'ta dikiş tutturamadım:(

Hatıra defterinde bir sayfa ""
Yazan yaprakk 6. Mar 2008 19:30

Nedense, bugün aşk konusuna kafayı taktım.

bulunduğum ortamlarda hiç hoşlanacağım kimse çıkmıyor.

tanıştırıldığım erkeklerden de hoşlanmıyorum.hıoşlansam bile hemen soğuyacak bir şey buluyorum zaten.

yaşıtlarımın çoğu sözlü ya da nişanlı.Aslında ben böyle konulara kafayı takmam ama.Sanırım bugün duygusllığım üstümde.

neden şöyle düzgün, efendi,karakterinden çok hoşlanacağım biri çıkmıyor karşıma ya:((

bazen korkuyorum acaba bu hep böyle mi devam edecek diye:(

ya offff!çok sıkıntılıyım bugün ya.

bilgisayarlı muhasebe kursuna başladım.sertifika alınca bir yerlede(artık hangi sektör olursa, ön muhasebesini tutmak istiyorum.)

kursta'da hiç yaşıtım yok.ya benden çok büyükler ya da küçük...:(
küçük olanlar zaten pek ciddiye almıyorlar dersi.bugün kurstanda sıkıldım.belki de ortamdan kaynaklanıyordur.

yaşıtlarımın çoğu iş buldu çalışıyor ben hala kurslardayım ya:((

ayy!!çok dolmuşum ağlamak istiyorummm...

 

Diğer kullanıcılardan yorumlar:

Neden aşık olacam diye kendini kasıyon ....:D Anladığım kadarıyla kendine eziyet etmeyi seviyon...Ne aşkı kızım yaaaaa.....Ne aşk ne para piç ol hayatını yaşa ....:D

Yazan karanlık, 6. Mar 2008 19:50

yaprak uzun zamandır seninle görüşemeyoruz sende hiç yazmıyorsun nasıl moraller mozuk gibi iş bulabildinmi bari inşallah bulmuşsun dur aglaki açılasın dök içindekileri umarım herşey istdigin gibi olur. by

Yazan asım64, 6. Mar 2008 21:25

yaşı 29 olup halen aşkta dikiş tutturamamaktan iyidir

Yazan sasha, 6. Mar 2008 22:09

Asım;hayır henüz iş bulamadım.bilgisayarlı muhasebe kursuna gidiyorum.sertifika alayım.her hengi bir sektörde ön muhasebe işlerine bakmayı düşünüyorum.

Yazan yaprakk, 6. Mar 2008 22:15

:-) askta kim dikis tutturmus ki?

Yazan luciddream, 7. Mar 2008 14:14

neden şöyle düzgün, efendi,karakterinden çok hoşlanacağım biri çıkmıyor karşıma ya:((
yukarıdaki cümle size ait,acaba siz böyle karekterde
birini hakediyormusunuz???
önce bunu sorun kendinize..
Ayrıca aşk aranmaz,eğer siz bana aşkı arıyorum derseniz
ben buna inanmam,aradığınız bana göre ,günümüz tabiri
ile çıkma,gönül eğlendirme olabilir.
Aşk ise aranmaz o sizi gelir bulur,aşk istemeyle olmaz
kendiliğinden gelişen olaylar zinciridir.
Aşk unutulmaz üzerinden seneler geçse bile.aşk,vuslatı
bulunca aşk olmaktan çıkar.Aşkın acısı güzel,hasreti
beterdir.
Ama ben size şunu söyleyeyim.Ne aşkı arayın,nede aşık
olmayı isteyin,inanın bunlar hepsi boş şeyler..
En büyük aşk ALLAH aşkıdır.Allah'a iyi bir kul olabilmek
Düşünsenize hepimiz bir gün öleceğiz,ne şekilde nasıl?
ecellemi,hastalıklamı,kaza ile mi?
ve toprağa gireceğiz..Anamızdan doğduğumuz gibi..nasıl
bir bebek doğunca kundaklanır,insan ölüncede kefenlenir.
Bizi mezara gömerler,üzerimize tahtaları dizerler,yığın
la toprağı üzerimize atarlar,ve çekip giderler.
Seni herkes terkeder,anan baban kardeşlerin hatta sevgilin bile,yapayalnızsın kimseler yok!yardım istesende kimse yardım edemez sana..Nefes alamazsın
kapkaranlık,bir taraftan bir tarafa dönemezsin,senki
evlere, köylere ,villalara köşklere sığmazdın..
işte sonunda varılacak yer burası.
Salih amellerin varsa,hayır hasanatın bolsa,takvanda
varsa o zaman korkma! Nefeste alırsın hayatda bulursun,
ışığıda görürsün ,Haa bunun tersi durumu ise çok kötü..
buraya yazmaya bile gerek yok.
O halde en büyük aşk ALLAH aşkı,öyle değilmi.
Umarım şu yorumumla sizi üzmemişimdir.Ama ben sadece
gerçekleri yazdım.
size iyi günler dilerim.


Yazan kartall, 8. Mar 2008 12:03

kartall;öncelikle düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

"yukarıdaki cümle size ait,acaba siz böyle karekterde
birini hakediyormusunuz??? "KESİNLİKLE HAK ETTİĞME İNANIYORUM.

GENELLİKLE YORUMLARINIZ DİNİ NİTELİKTE OLMUŞ.

AMA bütün sevgiler ayrıdır.her sevginin yeri farklıdır.

TANRI sadece meneviyatla ,ilgilenmemizi isteseydi maddi alem diye bir şey olmazdı.Burada önemli olan denge!!!

Aşk'ta çok kutsal bir değer neden boşverelim ki?

ama aşk aranmakla bulunmaz düşüncesinde size katılıyorum.

ama inanç konusunda o kadar kendinizden emin konuşmuşsunuz ki,Ama unutmayın inanç çeşitleri farklılık gösterebilir. Ve kimin inancının gerçekte doğru olduğunu bilmek zordur.

En kötüsü de bir gün doğru bildiklerinin .daha sonra doğru olamayabileceği hissine kapılmaktır.

neyse konuyu saptırdım galiba.yardımcı olmaya çalıştığınız için tşk ederim...

Yazan yaprakk, 8. Mar 2008 22:51

TANRI sadece meneviyatla ,ilgilenmemizi isteseydi maddi alem diye bir şey olmazdı.Burada önemli olan denge!!!
Bu sözünüz bilinçsizce olmuş ,neden mi?
çünkü biz sadece Allah'a kulluk edelim diye yaratıldık.Cenab-ı Allah Kuran'da böyle buyuruyor..
Bu yüzden bizler imtihan oluyoruz,sizin düşündüğünüz
gibi olsaydık insan değil melek olurduk,çünkü onlar gü
nahsız varlıklardır.,
Ama bizler hayatımızın her safhasında imtihandayız.
Şeytan peşimizde kötülükleri şirin gösteriyor,yoldan
çıkmamız için ha bire vesvese veriyor.Bir taraftan
nefsimiz,bir taraftan şehvet ,her taraftan kuşatılmışız!
Ama dur korkma,panikleme,bunun çaresi var!O da Allah'ın
yolu.İnan kardeşim ,huzur Allah'ın yolunda..
Diyeceksin bana sen huzurlumusun? Hayır,sadece huzuru
yakalamak için çaba sarfediyorum.
Aşk hususunda sen yine bildiğini yap,ben Allah'ın
öğütlerini sizinle paylaştım,doğru olanı yaptım.
İnanç konusunda o kadar kendinden emin konuşmuşsunuzki,
diyorsunuz,bunlar benim sözlerim değil,Allah'ın
öğütleri..
Ayrıca ben size ben çok inançlıyım ,siz inançsızsınız da
demedim,benim ne haddime.

'En kötüsü de bir gün doğru bildiklerinin .daha sonra doğru olamayabileceği hissine kapılmaktır.'
Bu sözü hangi manada söylediniz anlayamadım..




Yazan kartall, 8. Mar 2008 23:44

sevgili kartal yorumların gerçekten çok güzel olmuş yazamadan edemedim ama allahı ve dini çokda iyi anlayamamış insanların kavramasını beklememeli..
bende senin gibi düşünüyorum yıllarca aşıkda oldum dünyayada tutunmayada çalıştım dostta aradım ama sonunda anladımki allahtan başka ne aşk ne arkadaş ne dost ne yakın yok tek gerçek o...gerisi yalan ve geçici onun sevgisini kazanmak en iyisi..fakat gel görki ben bunları bilmeme anlamama rağmen yine birine aşık oldum belki dünyadaki yanlızlığımdan bilemiyorum ama oldum fakat inanmıyorum seninde dediğin gibi aşk vuslatı bulunca aşk olmaktan çıkıcak ve sonu yine hüsran olucak o yüzden kendimi kaptırmıyorum bencede tek aşık olunacak varlık ALLAH

Yazan akineton, 9. Mar 2008 09:43

Akineton:"allahı ve dini çokda iyi anlayamamış insanların kavramasını beklememeli.."

sanırım bu yazıyı benim kartala yorumuma karşı yazdın.

ben burda inanç ve din konularını tartışmak istemiyorum.Çünkü bunlar sonu asla gelmeyecek olan çok derin konular.

örneğin;kendini çok dine adamış,namazında niyazında görünen kişiler (sadece Allah'a yönelen) Ama çok kötü niyetli fesat ,karısını döven vb birsürü insan var.

Bunun yanı sıra, inancı kuvvetli olmayan,(Ateist)ama tam anlamıyla insanlık gereklerini yerine getiren,yardımsever,merhametli insanlar da var.

demem o ki Tanrı katında,kimin daha makbul olduğunu asla bilemeyiz.

Belki de Allah'ı ve dini çok iyi anladığını zanneden insanlar gün gelecek,yanlış bir şekilde anladıklarını farkedecekler.

Bu arada benim yaradan'a inancım sonsuzdur.Ve asıl özümüz sevgidir,mutluluktur,ışıktır,iyiliktir...

KARTALL:Biliyorsun ki KURAN'ı her din adamı farklı yorumluyor.(yani tam gerçek nedir?)belki sen daha başka yorumlarsın,ben daha başka yorumlarım.
örn;kimi din adamlar kadınlar saçlarını örtmeli diyor,kimi kuran'da öyle bir şey yok diyor.Demek ki hep yorum farklılıkları.

Belki sen ve akineton bir ayeti aynı yorumlarsınız,ben ve bi arkadaşım farklı yorumlarız...

Umarım bu anlatımlarımla,inanç konusunda tartışmanın
çok gereksiz olduğunu düşünmemin nedenini anlatabilmişimdir. YA KONU NEDEN NEREYE GELDİ:d

YORUMLARINIZ İÇİN TŞK.EDERİM SEVGİYLE KALIN...

Yazan yaprakk, 9. Mar 2008 10:25

yaprakcım yazdığın şu yazıyla allahı ve islamı hiç tanımadığını zaten yeterince ortaya koymuşsun
birincisi namaz kılan ibadet eden başörtülüer illa çok iyi müslüman dini çok iyi biliyolar diye bişey yok senin bahsettiğin karısını döven o kişilerin senin kadarda dini bilgisi yok cahiller kulakltan dolma bilgileri var islam yanlızca namaz oruç başörtüsü değilki tabiiki yapılması şart ama sadece bunu yapanlarda islamı temsil edemez islam herşeyden önce güzel ahlak dostoğru dürüst adil bir insan olmak ve tabiki ibadet ve kişisel gerkleri yerine getirmek kurana uygun yaşamak allahın rızasına isteğine göre bir hayat canım sende doğruluğa dürüstlüğe önem veren birisin diye yazıyorum bunları peygamberimizi gerçekten tanısanki o örnek br müslüman her konuda mükemmel bir insandı ona aşık olursun..allahın bizden ne istediğini bilsen sende bize hak verirsin
ikincisi sen daha öncede yazdın kuranı din adamları farklı yorumluyo diye ben sana diyim yaşar nuri,beyaz hoca gibi bikaç ilahiyatçı dışında islamı kimse farklı yorumlamıyo malesef onlarda televizyonlara çok çıktığı için sen onları biliyosun onlar kimki yaa kimki..
kafa karıştıran fitne sokan bikaç kendini bilmez kişi
okadar değerli din adamlarımız profesörlerimiz varki hepsi aynı yorumluyoda bu iki üç çapulcuyumu söylüyosun bunlar şov peşinde her programa çıkan sonuçta gördüğümüz gibi siyasete atılan dini kullanan insanlar onlara bakma kuranı herkes kafasına göre yorumlayamaz bidefa açıp anlamını okursan sende anlarsın anlayabileceğimşz bir yapıdadır ancak derin mevzuları sadece bazı büyük alimler yorumlar sen islamı gerçekten hiç bilmiyosun yaprakcım bu zoruna gitmesin ama çok üzüldüm yazdıklarına dediğin bi söz çok doğru gün gelecek dini ve allahı çok iyi tanıdığını sanan kişiler yanıldıklarını farkedecekler demişsinya evet ama o biz olmuycaz umarım sende çok geç kalmassın yanıldığını anlamakta bu dünyadayken çözersin senin iyi kalpli ve dürüst biri olduğunu biliyorum sana kuranın türkçe anlamını alıp okumanı ve peygamberimizin muhteşem kişiliğini araştırmanı tavsiye ederim gerçek müslüman görmek istiyosan hz.muhammedi oku ama yüzeysel değil derinlemesine ozaman belki bizi anlarsın

Yazan akineton, 9. Mar 2008 11:30

Akineton arkadaşıma teşekkür ederim.Doğruları biliyor ve doğruların yanında..
yaprak arkadaşım ,dini sakın kişilere göre yorumlama
kaynağına git.Kuran'a ,O dosdoğru bir kitap ,o kitapta
Allah'ın sözleri var.
Kişiler beşerdir,onlar şaşabilirler,bu yüzden sen televole müslümanları varya,onlara aldanma
bizim esas kaynağımız Kuran ve Hadis-i şerifler yani
peygamber efendimizin söz ve davranışlarıdır.

KARTALL:Biliyorsun ki KURAN'ı her din adamı farklı yorumluyor.(yani tam gerçek nedir?)belki sen daha başka yorumlarsın,ben daha başka yorumlarım.
örn;kimi din adamlar kadınlar saçlarını örtmeli diyor,kimi kuran'da öyle bir şey yok diyor.Demek ki hep yorum farklılıkları.
Bu paragraf size ait;
Nur suresi ayet 31 okusanız,bunun hükmünün ne olduğunu anlarsınız.Ayette Allah 'komple örtünüp ,örtülerini yakalarına salsınlar' diye buyuruyor, ama bu dediğiniz
yorumcularda,komple örtünmemesi sadece yakalarının örtünmesi yani şal gibi ,o zaman örtünmeye gerek yok
gibi anlaşılıyor,buda adamı dinden çıkarır,ayetlerin
işine gelindiği gibi yorumlanması..
Yine bir ayette «Ey İman edenler, siz sarhoş iken namaza yaklaşmayınız...» (Nisa: 43)
bu ayetin sonunda namaza yaklaşmayın,bak diyor Allah
namaz kılmayı zorunlu kılmıyor,ordan cımbızla çekmiş
kelimeleri işine geldiği gibi yorumlama basiretsizliğine
düşüyor.Halbuki ayette 'şarhoş iken namaza gelmeyin'
doğru olan meal budur.
Gerçekten sana yardımcı olmayı başarabilseydim.
Ama hidayet Allah'tandır,O istemesse hiç birşey olmaz.
Dilerse, ol demesine bağlı anında olur.
Allah'ın rahmeti üzerinize olsun.


Yazan kartall, 9. Mar 2008 14:00

sevgili kartal ve akineton yorumlarınızı beğeniyle okudum.her kelimesine katılıyorum.ALLAH'ın kuranda sadece bahsettiği ama açıklamasını peygamberler vasıtasıyla yaptığı birçok konu var.bunlardan biri başörtüsü.kuranda sadece kapanmamız gerektiği yazılıyor.peygamber efendimiz ise nasıl ne şekilde kapanmamız gerektiğini açıklamış.bunlar islam alimleri tarafından ilmihallere nakledilmiş.dediğiniz gibi televole müslümanları dışında kimse farklı yorumlamıyor.arkadaşlar aslında çok derin konular bunlar burada pek konuşulmaz.yüzyüze konuşmak gerekir.ama yazılarınızdan anladığım kadarıyla aynı şeyleri düşünüyoruz.aynı şeylerden bahsediyoruz.ama birşey de varki anlamayanlara ısrarla anlatmaya çalışmamalıyız.inanç meselesi çok farklıdır.kimsenin küfre düşmesini istemem.ALLAH muhafaza eylesin yanlış bir kelimeleri küfre sürükleyebilir.onun için derin mevzuları burada tartışmayalım.ALLAH'a emanet olun.

Yazan narçiçeği, 9. Mar 2008 16:59

'Belki de Allah'ı ve dini çok iyi anladığını zanneden insanlar gün gelecek,yanlış bir şekilde anladıklarını farkedecekler. '

akineton; Sanırım bu sözümde bir yanlış anlaşılma olmuş.kesinlile bu sözüm sana ve kartalla değildi!Ben genel bir ifade kullandım!(tek amacım hayattan örnek vermekti.)

üstelik şunu da belirtmeliyim.sende uzun süre depnettesin ve benim sevdiğim kişiler arasındasın.

ve burda benim amacım gerçekten dini polemiklere girmek değil.çünkü hakikaten çok derin konular.(Kimbilir belki de ben inançlarımı açıklasam sizlere ters düşer.O yüzden bu konulara hiç girmek istemiyorum.)

"yaprakcım yazdığın şu yazıyla allahı ve islamı hiç tanımadığını zaten yeterince ortaya koymuşsun"

bu bana karşı biraz ağır bir söz olmuş gibi geldi.Ama seni az çok tanıdığım için iyi niyetli olduğunu düşünüyorum.


Kartall arkadaşımın da iyi niyetli olduğunu biliyorum.zaten önemli olan her konuyu saygı çerçevesinde tartışabilmek. Ama demem o ki ben biraz farklıyım sanırım.Yani size ters düştüm.
(zekariya beyaz ya da yaşar.n.öztürk örneğini vermişsiniz ama benim en sevdiğim din adamı NİHAT HATİPOĞLU'dur .:)belirtmek istedim)
şu noktanın üzerinde özellikle durmak istiyorum.ne söylüyorsam ne yorum yapıyorsam.emin olun iyi niyetli yapıyorum. hepinize tşk.ederim.

(bu arada akineton ve kartall aynı yaşlardamıyız yoksa yaşça benden büyük müsünüz? merak ettim.ben 84 lüyüm.)

Yazan yaprakk, 9. Mar 2008 18:15

narçiçeği sanada tşk. ederim dini bilginiz çok iyi..
Bende Nihat Hatipoğlunu severim ve dinlerim.
yaprak kardeşim,
iyi niyetli olduğunuz yorumlarınızdan belli,zaten farklı
biri olsaydınız,ben öyle bir elektrik almadım bu konular
farklı yerlere giderdi.
1979 doğumluyum,hepinize tşk.ederim,sağolun Allah'a
emanet olun.

Yazan kartall, 9. Mar 2008 18:40

yaprakcım zaten belirttim seninde doğruluğa ve dürüslüğe önem verdiğin için islamı cahiller tarafından tanımanı istemediğimden yazdım bu benim zaten üzüldüğüm bi konu bu ülkede dindarlar hep sakallı başörtülü namazlı hacı ama çok fesat para canlı ahlakıi yönden iyi olmayan cahil duyarsız insanlar olarak biliniyo gösteriliyo oysa müslüman herşeyden önce ahlaken mükemmel olmaya çalışmalı insanlarla ilişkilerinde davranışlarında ahlakında hep iyi ve doğru olmalı allah bunu istiyo tabiiki ibadetler kaidelerde uygulanmalı başörtüsüde çok hassas bi konu hepimizi son günlerde geren oyüzden burda tartışılmasını bende istemiyorum
aslında senin açtığın konuyla bunların hiçbi ilgisi yok bak konu nerelere geldi:) ama şunu düşünüyorumki hepimiz iyi niyetliyiz kimsenin kalbini kırmak istemem ben islamın yanlış değerlendirilmesine çok üzülüyorum oyüzden yazdım keşke allahı ve hz. muhammedi herkes hakkıyla tanısa..
senin yaşın daha çok küçük bana göre aşk konusundada fikirlerin çok değişecek emin ol.. hepinize saygı ve sevgiler

Yazan akineton, 9. Mar 2008 20:10